NEWS
- Galeria
Neurologia i barokowe malarstwo
Pod koniec kwietnia ukażą się dwa komiksy z logo wydawnictwa Marginesy na okładce. Będą nimi "Artemizja" o barokowej malarce i "Neurokomiks" o funkcjonowaniu mózgu.
Artemizja
Scenariusz: Nathalie Ferlut
Rysunki: Tamia Baudouin
Wydanie: I
Data wydania: 24 Kwiecień 2019
Tłumaczenie: Olga Mysłowska
Druk: kolor
Oprawa: twarda
Format: 200x265 mm
Stron: 102
Cena: 49,90 zł
Wydawnictwo: Marginesy
ISBN: 978-83-66140-74-5
Rysunki: Tamia Baudouin
Wydanie: I
Data wydania: 24 Kwiecień 2019
Tłumaczenie: Olga Mysłowska
Druk: kolor
Oprawa: twarda
Format: 200x265 mm
Stron: 102
Cena: 49,90 zł
Wydawnictwo: Marginesy
ISBN: 978-83-66140-74-5
A właśnie tym chce zajmować się Artemizja obserwująca ojca i braci, sprzątająca w ich pracowni, myjąca pędzle, którymi potrafi posługiwać się nie gorzej niż oni. Droga do spełnienia marzeń będzie jednak długa i niezwykle trudna. „Artemizja” Nathalie Ferlut i Tamii Baudouin to świetnie udokumentowany i napisany portret niezależnej kobiety o wielkim talencie, wybitnej malarki epoki baroku.
Tamia Baudouin / rysunki
Studia artystyczne rozpoczęła od dwóch lat spędzonych w szkole im. Emile’a Cohla, następnie kontynuowała naukę w brukselskiej Ecole Superieure des Arts Saint-Luc. Obecnie w całości pochłania ją rysowanie. Specjalizuje się w komiksie, ale pracuje też nad zleceniami ze świata mody. Jest wielką fanką komiksów – oprócz ich tworzenia bardzo dużo czyta, nie zwracając uwagi, czy to tytuły niezależne, czy mainstreamowe. Mieszka w Japonii.
Nathalie Ferlut / scenariusz
Urodziła się 26 listopada 1968 roku na południu Francji. Po maturze ze sztuk plastycznych w Nîmes studiowała w Montpellier na wydziale literatury, gdzie zdobyła dwa dyplomy: z historii sztuki oraz technik audiowizualnych. Od 10 lat mieszka w Angoulême, gdzie zaczynała od wizyt w pracowni komiksowej miejscowej szkoły plastycznej. Przez chwilę pracowała przy filmach animowanych, jest też autorką wielu plakatów, grafik i kartek okolicznościowych, a także ilustracji publikowanych co miesiąc w magazynie „Journal de Minnie”. Od 1990 roku regularnie udziela się w licznych inicjatywach poświęconych komiksowi, skierowanych zarówno do dzieci, jak i dorosłych, pisze scenariusze i rysuje. Wielbicielka czarno-białego kina oraz staromodnych komedii muzycznych („Deszczowa piosenka”!), uwielbia Joséphine Baker, a także piosenkarza i kompozytora Charlesa Treneta, któremu kiedyś chciałaby poświęcić komiks. Inspirująco działa na nią również świat baśni Andersena – pracuje nad adaptacją „Pastereczki i kominiarczyka”.
Neurokomiks
Scenariusz: Hana Ros
Rysunki: Matteo Farinella
Wydanie: I
Data wydania: 24 Kwiecień 2019
Tłumaczenie: Jacek Konieczny
Druk: czarno-biały
Oprawa: twarda
Format: 145x210 mm
Stron: 144
Cena: 39,90 zł
Wydawnictwo: Marginesy
ISBN: 978-83-66140-76-9
Rysunki: Matteo Farinella
Wydanie: I
Data wydania: 24 Kwiecień 2019
Tłumaczenie: Jacek Konieczny
Druk: czarno-biały
Oprawa: twarda
Format: 145x210 mm
Stron: 144
Cena: 39,90 zł
Wydawnictwo: Marginesy
ISBN: 978-83-66140-76-9
W swojej powieści graficznej Roš i Farinalla wyjaśniają, czym są percepcja i halucynacje, wspomnienia i emocje, czym różni się umysł od mózgu. Przez wszystkie te zagadnienia prowadzą za pomocą efektownych i czytelnych ilustracji oraz graficznych metafor, które sprawiają, że skomplikowane procesy zachodzące w mózgu stają się zrozumiałe dla czytelników w każdym wieku.
Matteo Farinella / rysunki
Ukończył neurobiologię na University College w Londynie w 2013 roku. Od tamtej pory zdobytą na studiach wiedzę łączy z wielką pasją do rysowania, by tworzyć edukacyjne komiksy, ilustracje i animacje. Współpracuje z uniwersytetami i instytucjami edukacyjnymi na całym świecie, organizując zajęcia i warsztaty, podczas których pokazuje, jak prosta i przystępna może być nauka. Od 2016 roku prowadzi na Uniwersytecie Columbia badania na temat roli wizualnych narracji w przekazywaniu wiedzy naukowej. Do tej pory opublikował trzy książki: „Neurokomiks”, „Cervellopoli” i „The Senses”.
Hana Roš / scenariusz
Doktorat z neurobiologii obroniła na uniwersytecie oksfordzkim w 2007 roku i od tamtej pory nieprzerwanie zajmuje się tą dziedziną. Dwa lata po ukończeniu nauki przeniosła się do Londynu, by na tamtejszym University College prowadzić badania na temat struktury i funkcji móżdżku oraz połączeń w korze nowej. Publikowała prace w takich pismach naukowych jak „Journal of Neuroscience” czy „Nature Neuroscience”. Oprócz pracy naukowej zajmuje się popularyzowaniem nauki za pomocą filmów, wykładów, czy komiksu.
Neurokomiks
[ljc]
Komentarze
-Jeszcze nie ma komentarzy-